poniedziałek, 11 kwietnia 2011

Bezduszna – Gail Carriger


Tytuł oryginału: Soulless
Seria: Protektorat Parasola
Tom serii: 1
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Oprawa: miękka
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 320
Ocena: 5/6

Bezduszna” Gail Carriger to pierwsza część serii „Protektorat Parasola”. Zazwyczaj kiedy dowiaduję się, że książka, którą czytam jest pierwszym tomem serii w duchu jęczę „no nie, kolejna seria”. Tym razem mam ochotę podskoczyć z radości i krzyknąć „tak, tak, ja chcę jeszcze!!”. Autorce udało się stworzyć coś naprawdę wyjątkowego, ponieważ tej książki nie da się włożyć do jednej szufladki. Mamy tu steampunk, urban fantasy, paranormal romance, romans wiktoriański i szczyptę komedii. Ktoś mógłby pomyśleć, że za dużo tego jak na jedną książkę.Sądzę jednak, że jest dokładnie w sam raz.

XIX-wieczna Anglia. Panna Alexia Tarabotti jest dwudziestosześcioletnią starą panną. Z tej racji bale są dla niej cokolwiek nudne. Alexia znudzona balem u księżnej wymyka się do biblioteki, aby zjeść podwieczorek i przejrzeć zbiory gospodarzy.
To jej najlepszy sposób na to, żeby mieć z wieczoru choć odrobinę przyjemności. Pech chciał, że natknęła się tam na wampira, który najwyraźniej zapomniał o dobrym wychowaniu i chciał ją ugryźć bez pozwolenia. Bezczelny. Na całe szczęście wzięła ze sobą parasolkę – broń niezawodną. Oczywiście nie chciała zrobić wampirowi krzywdy, ale tak jakoś wyszło. Na domiar złego dochodzenie w sprawie martwego wampira prowadzić będzie lord Maccon, a od czasu pewnego incydentu z jeżem on i Alexia nie przepadają za sobą. Delikatnie mówiąc.

A to tylko początek problemów, bo oto zarejestrowane wampiry znikają w niewyjaśnionych okolicznościach a w ich miejsce pojawiają się nowe. Tym sposobem Alexia – mimo usilnych starań otoczenia aby odsunąć ją od sprawy – wplątuje się, w o wiele poważniejsze kłopoty niż jej się wydaje. I ani myśli się wycofać!

Całość recenzji pod adresem:  

Zainteresowanym polecam też wywiad z autorką, naprawdę świetny!


Książkę otrzymałam do recenzji od portalu Paranormal Books za co serdecznie dziękuję.


24 komentarze:

  1. Tak bardzo bym chciała przeczytać już drugi tom! Nie mogę się doczekać jego premiery, ponieważ Bezduszna naprawdę mnie zachwyciła. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lenalee - Też się już nie mogę doczekać kolejnych części :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zachęciłaś mnie do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwy boom na tę książkę zapanował i wszyscy ją sobie chwalą. Będę musiała się osobiście przekonać o co tyle szumu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Catherine - Cieszę się :)

    Enedtil - Bo to naprawdę dobra książka, polecam!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ładnie to tak kusić? :P
    Bardzo ciekawie się zapowiada ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. kurcze wampiry ale pomysł jakby nowy, czemu nie ... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno dołączyła do moich planów czytelniczych, ale nie wiem jak szybko ją zdobędę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bujaczek - Ładnie, nie ładnie, ważne, że skutecznie :P

    Toska - Ano nowy i naprawdę oryginalny :)

    Zaczytana w chmurach - Mam nadzieję, że uda Ci się ją szybko dopaść :)

    OdpowiedzUsuń
  10. tyle osób ją zachwala, że niedługo pewnie i ja ulegnę jej czarowi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Varia - Ulegaj, bo warto :):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Allan - Polecam, naprawdę świetna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wyswietlilo mi tej recenzji [co jest?] a ja na nią czekam i czekam;PPP

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj mimo, że nie bierzesz udziału w candy może zechcesz zadać pytanie autorce?:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Scathach - I co, przekonałam Cię? :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałam sięgnąć po tę książkę, ale ktoś mi ją odradzał, twierdząc, że z pewnością mnie nie zainteresuje. Po przeczytaniu Twojej recenzji widzę, że będzie wręcz odwrotnie, a owa osoba musiała słabo mnie znać :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Deline - No to cieszę się, że Cię zachęciłam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Recenzja zachęcająca; muszę poszukać ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Sylissima - W takim razie życzę owocnych poszukiwań :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hahah, ale zabawna fabuła, no ja po prostu muszę tę książkę przeczytać :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Sylvia - No koniecznie, naprawdę jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zakochałam się w tej powieści i nie mogę się doczekać części następnej ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytaj - żyj podwójnie - Ja też właśnie czekam z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń